Naar de kust

31 mei 2019 - Praia a Mare, Italië

De verplaatsing naar de volgende camping aan de middellandse zee begint droog na een regenachtige nacht, we hopen de regen voorlopig met deze trip achter ons te laten. Ik ben voor het eerst "Voorrijder" samen met Henny en Alet. We rijden dus over de snelweg de kortste route naar de camping en vertrekken al om 08.00 uur, het is voor mij erg simpel daar ik alleen op de caravan voor me hoeft te letten en rijden met 80 kilometer per uur rustig naar de camping in Praia A Mare op zo,n 200 kilometer afstand. Daar aangekomen blijkt alles goed voorbereid te zijn en binnen een kwartier is het geregeld en krijgen we de 14 plaatsen aangewezen. hier zetten we nummers uit voor de trekking bij aankomst. Verder laten we de waterkranen een 20 minuten doorlopen daar het er naar uitziet dat we de eerste gasten zijn hier na de winter. maar alles is verder allemaal in gereedheid gebracht en klaar voor onze komst. Om half twaalf kunnen we op de app mededelen dat ze de camping op kunnen, maar de eerste komen ruim een uur later pas aan. we hebben dan ook even tijd om zelf helemaal te settelen. Iedereen staat ook vrij vlot op hun plek en zonder problemen, de plekken zijn ruim en de toiletten schoon, warm water is er slechts bij de toiletgroep bij de receptie maar op niet te veel afstand. het blijft gelukkig goed weer en s,middags zit iedereen lekker in het zonnetje. Tussen de middag even een stukje op de fiets gereden langs het strand, hier zie je dat het nog lang geen seizoen is, de meeste strandtenten zijn nog gesloten en er is geen publiek, niemand in zee en eigenlijk een troosteloze bende.. Maar wel alle tijd om leuke foto's te maken.. :}

Voor de volgende dag hebben we een bootreisje geboekt met de groep om het eiland voor de kust te zien inclusief een bezoek aan de grotten die vanuit de boot toegankelijk zijn.

De dag begon vanmorgen met het uitgesteld MOEDERDAG ontbijt, dit was al op de eerste zondag van de reis gepland in Oostenrijk en nu het drie weken later mooi weer is uitgevoerd... . de gezelligheid was er zeker niet minder om!! iedereen zorgde voor z,n eigen broodje en koffie, de jus en eitjes werden verzocht, zelf heb ik er ook 10 gekookt.. want Ja we doen alles samen... Als we het niet samen regelen dan is er niemand die het doet, dat maakt deze reis bijzonder...

Nadat het s,morgens goed weer was sloeg het helaas in de middag om en hebben we besloten om het bootreisje maar niet te doen. Bij de receptie gaven ze aan dat de tocht vanwege het weer ook door de kapitein was afgezegd en niet door ging... dus de middag gevuld met spelletjes en zowaar brak ook het zonnetje nog even door, erg geregend heeft het dus niet vandaag, we hopen maar dat het snel beter wordt.. maar dat doen we al drie weken...

Morgen ga ik de groep verlaten om Giel op te halen van het vliegveld, ze komt rond 18.30 aan op zo,n 2 uur rijden hiervandaan in de richting waar zondag de groep op de nieuwe Camping komt te staan, voordat we de overtocht maken naar Sicilië. Dus staan we een dag/ nacht  zonder de groep, ook wel leuk dan kan ik haar voorbereiden op wat ze te wachten staat de komende drie weken met de bejaarden... :} Het zal wel meevallen, er zijn nog geen echte irritaties gelukkig. Nee het is een leuke groep!