Toscane Gardameer

1 juli 2019 - Montecatini Terme, Italië

De Nederlands sprekende receptioniste gaf aan dat er aan de overzijde van de weg een olijven perserij gevestigd is die een rondleiding voor ons wilde doen met buffet. Er deden diverse mensen mee en ook andere Nederlanders van de camping. De rondleiding was niet echt bijzonder, maar het eten was uitstekend! Er is nabij de camping ook een dorpje Montecatini Alto, Het hoge dorp zeg maar, je kunt er hen fietsen berg opwaarts... met volle accu anders lukt het me niet... Blijkt een leuk dorp te zijn met hele mooie vergezichten over de omgeving, ook gaat er een kabeltreintje naar het dal.

Montecatini Alto 3 Montecatini Alto 5

Montecatini Alto 4

En dus komt het moment dat we naar de laatste camping gaan, weer aan het Lago di Garda waar we op de heenreis zijn geweest, nu een andere camping maar weer direct aan het water.Hier staan we dan nog twee dagen en zondag was dus het afscheidsdiner in het restaurant van de camping zodat er niet gereden hoefde te worden na wat drank.. De plekken zijn niet erg groot, de camping wel en zoals gebruikelijk zijn de italianen luidruchtig aanwezig tijdens het weekend.. maar het is leuk en heerlijk zwemmen in het meer. Het zwembad is te druk naar ons zin en we zitten dus vaak aan de oever in de schaduw. De warmte blijft ruim boven de 35 graden en het koelde s,avonds ook niet echt af, s,morgens begint de dag zo rond de 25 graden en loopt snel op..

Gardameer

We zijn ook nog naar het dorp Simione gefietst, dit is geheel afgesloten voor verkeer en fietsen, je kan er dus alleen in wandelen. leuke smalle straatjes op een smal schiereiland zodat je echt het idee van een eiland hebt.

Simione Simione 2

Simione 3

Maar aan alles komt een eind en dus ook aan deze reis, ik ben nu ruim 7 weken onderweg en blij dat we uit elkaar gaan, 7 weken is best lang...

Het was gezellig en ik heb leuke dingen gezien en gedaan en leuke mensen ontmoet, de volgende keer ga ik niet zo lang meer, 4-5 weken is meer dan genoeg...

Dus tijd om me op te maken voor de terugreis. deze zal dus weer door Oostenrijk gaan en dan via het Bodenmeer richting Nederland..