Madalfi kust

29 mei 2019 - Pompeii, Italië

Vandaag was ik uitgenodigd om deel te nemen [met een stel die per caravan rijzen] om een rit te maken naar Sorrento, een heel mooi kustplaatsje naar Caprie vertrekken, van daar de bergen over richting madalfi, dit  een is kust weg die heel bijzonder is, je rijd hier over een hele smalle weg direct boven de middellandse zee, bussen kunnen elkaar hier slecht passeren wat nogal wat opstoppingen met zich mee brengt, over de afstand van 22 kilometer deden we dan ook ruim een uur waarvan er geen 50 meter rechte weg te vinden was.  Maar het uitzicht, de weg en de omgeving is spectaculair!! in Maldalfi aangekomen was er geen enkele gelegenheid om te parkeren, wel lag er een cruiseschip voor de kust die mensen naar het dorp bracht, de weg is zo smal en je wordt in het dorp door politie aangemaand om verder te rijden dat voor je het weet je er weer uit bent en niet hebt kunnen parkeren of uit stappen... De weg terug naar de camping ging over het hoog gebergte over een eveneens smalle weg dus hoog de bergen in tot boven de wolken, ook enorm mooi!! Op de weg naar beneden zagen we de vesuvius als groot monster aan de overzijde van de vallei liggen, deze ligt op 15 kilometer van Pompeii en geeft daarmee wel een indruk van wat er in het jaar 76 na begin van de jaartelling hier heeft afgespeeld..

Er wordt vanmiddag voor het eerst een Happy hour georganiseerd op de camping waarbij iedereen een aantal hapjes maakt en we gezamenlijk ervaringen delen en dingen bespreken, heel gezellig daar we al een aantal weken met elkaar op pad zijn en nu eindelijk mooi weer hebben om zoiets te doen.

Morgen ben ik één van de voorrijders en tuf dat heel rustig achter de coördinator met caravan aan naar de volgende camping waar we e.e.a. moeten regelen voor de komst van de groep.  Benieuwd wat het allemaal inhoud...