Palermo 19 t/m 23 juni

25 juni 2019 - Palermo, Italië

Wij namen de rit door het binnenland en niet over de rijksweg, niet dat het veel scheelt maar je komt toch door leuke plaatsjes, de weg is prima, niet veel kuilen en duurt eigenlijk net zo lang als de snelweg. eenmaal over de laatste top hadden we een mooi uitzicht op Palermo en de baai. langs de hoofdstad van Sicilië wel war file vanwege werkzaamheden maar verder een mooie rit!!

De camping is in een dorpje even buiten de stad met een kleine haven en veel visrestaurantjes... maar klein en eigenlijk te weinig plaats om ons allemaal een mooie plek te geven, dus was er weer wat onenigheid hierover, we waren gelukkig nu niet de laatste.. Die moest een plek delen met iemand anders.. Jammer..

Het plan werd geopperd om via BajaBikes een fietstocht door de stad te gaan doen, deze was ook geregeld in Rome en erg bevallen. dus afspraken gemaakt voor zo,n 20 deelnemers. De eigenaar van de camping regelde een aantal auto,s om ons naar de trein te brengen en in een halfuur waren we op Centraal station. Het was heel leuk, je ziet alle hoogtepunten van de stad en de gids wacht tot je klaar bent met de {snelle} bezichtiging en dan verder naar het volgende punt. onderweg een lunch en een drankje

Aan de haven vonden we een leuk restaurant met heerlijke oesters en een risotto Mare schotel, dit aan de ondergaande zon langs zee... VAKANTIE

De volgende dag bleven we op de camping om boodschappen te doen, het was namelijk de laatste avond dat Michèle bij de groep was en dus een afscheidsborrel en groepsfoto.. Veel drank en hapjes en was gezellig.. Daarna weer even snel naar de oesters...

s,morgens vroeg op, om 7 uur reden we van de camping naar het vliegveld met Leo, die ons wel even wilde rijden zodat we niet met de camper hoefde te gaan. Het was slecht 20 minuten rijden. We konden de vlucht allemaal volgen via een app zodat we weer konden zien waar ze onderweg zat.. leuke dingen..

En toen was ik dus weer alleen met de bejaarden, maar de reis loopt nu toch op z,n eind, morgen avond naar de ferry voor een nachtelijke overtocht die ons halverwege Italië brengt  in de buurt van Rome en dan een paar dagen in Toscane en als laatste terug naar het Gardameer.

In de ochtend met den groep nog een bijzondere kerk bezocht die in 1172 gebouwd is en vol zit met goudkleurig mozaïek. Ik heb nog nooit zo,n bijzondere kerk gezien, wat een werk moet dat geweest zijn... De kerk is wel een paar maal gerestaureerd maar grote schade is er nooit geweest en bevind zich toch vrijwel in de originele staat.

S,avonds was er een groeps- BBQ SKC stijl, dit houd in dat iedereen zijn eigen eten maakt in een grote cirkel, echter liep dit helemaal uit de hand daar er iemand was {Ari} die de gelegenheid pakte om z,n ongenoegen over de schikking van de plaatsen te uiten en beschuldigde diverse mensen van sjoemelen met de loting e.d. hij speelde het direct op de man en het leuke feestje eindigde in een gescheld en geschreeuw er was iemand die zelfs dreigde om met een wijnfles te gaan gooien..  Het is ook niet makkelijk om 26 man/vrouw het naar hun zin te maken, er ontstaan altijd irritaties en groepjes maar zoals het er aan toe ging kan echt niet. Ari besloot dus ook om na de overtocht de groep te verlaten en naar huis te gaan.

De zondag was na het incident geen leuke dag en we konden om 15.00 uur naar de Ferry die om 19.00 uur de kade van Palermo verliet voor de overtocht naar Civitavecchia.

Palermo 7 Palermo Palermo 5 Palermo 6 Palermo 2afscheids feestje 3 afscheids feestje monreale monreale 4vertrek sicilië

1. Mira:
    25 juni 2019
    Hahahahaha wat een ellende. Dikke kus van je schoonzus
  2. PatriciaQ:
    26 juni 2019
    Hoe ouder, hoe gekker!!!
  3. JEANNE:
    28 juni 2019
    Hallo Ed.
    Je zal wel blij zijn als je het bordje
    GOUDA ziet staan. Het is wel lang
    14 weken.Nog even door bijten .

Gr Jeanne.