Varen en Toscane

25 juni 2019 - Montecatini Terme, Italië

De overtocht naar het vasteland was een reis op zich, ik had een mooie hut voor mij alleen met zeezicht, blijkt later dat de rest van de groep een binnenhut heeft die ze met 4 man delen...

Hut aan boord Ja, je kan ook een keer geluk hebben met je plaatsje voor de nacht.. maar goed dat Ari het niet weet..

S,morgens werd ik wat laat wakker en moest me nog haasten om wat te eten voor we om 08.00 uur aanlegde.  De wegen hier zijn weer als vanouds, enorme kuilen en gaten in de weg, dus ben ik de rijksweg op gegaan, die zijn prima te berijden hoewel je hier ook wel op moet letten... De tocht was 365 km. en de voorrijders gaven flink gas om e.e.a. voor te bereiden op de camping, door het ontschepen waren ze echter wat later van boord en er zijn altijd mensen die toch als eerste willen aankomen, zo ontstond er de situatie dat Rene als eerste aankwam voor de kwartiermakers, een plekje opzocht en dus wederom trammelant in de kinderklas... Het is toch raar dat na al die weken en de ruzie die er geweest is juist over dit soort dingen, mensen zich niet aan de spelregels houden.. jammer het komt de sfeer in de groep niet ten goede.

Albert en Jannie een stel dat ook met een camper reist heeft vlak voor de camping een wielrijder op de motorkap gekregen, die kwam met grote snelheid de berg afzetten en nam de binnenbocht waar zij net aankwamen rijden, het viel gelukkig mee, hij had slechts pijn in z,n elleboog en verder geluk dat hij een helm droeg. wel schade aan de camper maar dat is verzekerd. Politie en ambulance erbij en al met al uren later pas binnen met de schrik in de benen..

De camping heeft 2 zwembaden, één compleet met diverse bubbelbaden waar we s,middags direct gebruik van hebben gemaakt!! Mijn plekje was direct in de zon en de temperatuur in de camper liep op naar 45 gr. ik heb dan ook het verzoek ingediend om een schaduwplekje te mogen zoeken, dat vond ik in overleg met de beheerder, met een privé badkamer naast de plek, ik hoefde ook niet bij te betalen dus sta nu heerlijk in de schaduw en zonder heggen eromheen zodat ik ook wat wind krijg, PRIMA!!

IMG-20190624-WA0004 Montecatini therme

Daar de koelkast ontdooit was tijdens de overtocht moest er nodig boodschappen gedaan worden, dus met Ad ff naar de supermarkt in het dorp en flink inslaan voor een paar dagen... :}

Montecatini Montecatini 2 Montecatini 3 Montecatini 4

1. Alwin van der Heide:
    25 juni 2019
    Klinkt weer goed Erwt. Af en toe wat spanning kan geen kwaad lijkt me. Trouwens, jij kan met jouw verbale kalmte deze kudde toch wel in het gareel krijgen ....? Veel plezier maar weer Ed. Ciao.
  2. Bram:
    Mooie verhalen weer pap!
    Ciao B.
  3. JEANNE:
    Hallo Ed.
    Net je reisverhaal gelezen Wat ben jij toch een mazzel pik .Het is hier bloed heet.Ben ook niet naar de club gegaan .In huis is het lekker koel.Heb jij JANNIE NOG EEN APPJE GESTUURD ?
    ED TOTHET VOLGENDE REISVERHAAL.
    GR JEANNE.
  4. Yvonne:
    25 juni 2019
    Mooi verslag weer Ed. Ik dacht dat wijsheid met de jaren kwam... jouw verslag lezend trek ik dat nu in twijfel. 🙃
  5. Tim:
    26 juni 2019
    Mooi allemaal pap! Ach wat kan het je schelen, die grote kleuters. Heel veel plezier xxx