11 t/m 14-05

15 mei 2019 - Gralaoni-Pralesi-Cisano, Verona, Italië

Het weer blijft tegen zitten en dus werd er in de kantine een spelletjes middag georganiseerd, dit viel samen met de F1 race dus was mijn keuze snel gemaakt.. Max naar een mooie 3e plaats!! De volgende dag ben ik om 10 uur gaan rijden, de voorrijders die de nieuwe camping gaan voorbereiden op onze komst zijn al om 08.00 uur vertrokken zodat als we aankomen e.e.a. in gereedheid is en de plekken verloot kunnen worden. de rit gaat via de Reschenpass over de alpen naar Italië een gemoedelijke klim op prima wegen die geen enkel probleem oplevert. onderweg een paar maal gestopt bij andere deelnemers van de reis voor koffie en de lunch. Het weer is hierboven prima met regelmatig de zon maar zo hoog in de Alpen is het nog wel koud, er ligt dan ook nog genoeg sneeuw op de toppen.

Bij Bozen de snelweg op gereden en even voorbij Trenté er weer af en verder binnendoor, ik dacht de weg langs het Logo die Garda te nemen maar kreeg een telefoontje dat de voorrijders die ook genomen hadden en al 2 uur vast stonden vanwege een ongeluk die de gehele weg blokkeerde. Dan maar langs een andere route met tot gevolg dat ik eerder op de camping was dan de kwartiermakers.. na een halfuur kwam dan ook iedereen tegelijk binnen en was er paniek op het parkeerterrein van de camping.. dan mooest iedereen nog een plek krijgen en daar deed iedere deelnemer best lang over.. alsof ze hier weken zouden verblijven i.p.v. twee nachten..uiteindelijk (na twee uur) stond iedereen naar tevredenheid. we staan niet direct aan het lago maar op de z.g. bovenste helft van de camping op 10 minuten lopen van het meer.

S,Avonds met een gedeelte van de groep uit eten geweest daar niet iedereen meer zin had om te koken, best gezellig en zowaar zagen we nog net de zon onder gaan.. morgen dus beter weer.

Dinsdag 14-05..  Zowaar scheen de zon vanmorgen en dat geeft al direct een ander gevoel dan binnen te moeten zitten... om 10 uur een bespreking gehad over de reis van morgen in de hoop dat het dan iets beter verloopt, de meeste kiezen er dan ook voor om meteen via de tolwegen naar de nieuwe plek te reizen, vele reizen ook samen in groepjes van twee of drie. Ik nog niet, vind het prima om alleen te reiden zonder op een ander te hoeven letten..  Ben met een stel op de fiets naar Bardolino gefietst langs de over van het meer en daar het stadje bezocht en koffie gedronken. nog even naar de super en dan lekker voor de deur van de camper zitten, het is wel veel meer bewolktgeworden en het zal niet veel beter worden ben ik bang..

Morgen weer een lange rit van 350 km. naar Troghi in Toscane waar we dan drie nachten zullen blijven.

IMG_20190514_110114828_HDR  IMG_20190514_105511596 IMG_20190513_203732335

1. Yvonne:
    15 mei 2019
    Goed vervolg van je reis gewenst Ed en leuk om je zo te volgen. Met het weer komt het vast goed. 👍
  2. Yvonne:
    15 mei 2019
    Lekker Erwt. Veel plezier maar weer en goede reis. Cheers. Je mate.
  3. Mary:
    15 mei 2019
    Jammer van het weer tot nu toe, maar je hebt nog ff.
    Komt vast goed. Foto's zijn erg mooi.
    Groetjes Mary.
  4. Tim:
    15 mei 2019
    Die zon heb je vast gemist! Geniet er van pap xx