15 T/m 18 - 05

16 mei 2019 - Rignano sull'Arno, Italië

Vanmorgen wederom in de regen vertrokken van de camping aan het Logo die Garda.. het idee was om binnendoor naar Bolonga te rijden, maar het bleef regenen en de wegen in Italië.. zeker op de secondaire wegen zijn op z,n Italiaans.. gewoon super slecht, dus na twee uur door elkaar geschut te zijn ben ik de tolweg op gereden en zo naar de nieuwe bestemming..  de laatste 50 kilometer werd het droog en zowaar kwam ik aan op de camping 20 kilometer onder Florence in een zonnetje dat de rest van de middag bleef zodat ik eindelijk een keer buiten kon zitten. Nu waren de voorrijders wel op tijd, maar de eigenaar had reeds een plek voor iedereen uitgezocht wat wel zo gemakkelijk was.

De wifi moest apart aangeschaft worden en werkte niet meer na 19.00 uur.. handig... s,avonds zelf gekookt en na afloop met de groep die uit eten was geweest koffie gedronken in het restaurant. plannen gemaakt om morgen naar Florence te gaan met de bus om 09.00 uur, er gaan zo,n 22 man mee. dit bleek best veel bij de bushalte waar reeds een groep stond...  en de bus was al een stuk onderweg met divers passagiers dus ik moest het hele traject van ruim een uur staan.. bus dus overvol en er kwamen steeds mensen bij.. :)

Uiteindelijk in Florence met een kleine groep van 7 man op pad gegaan, daar ik hier al twee keer geweest was wist ik de plekjes wel en iedereen was erg blij met de gids.. best handig die Google Maps...  het was zoals verwacht heeeeel erg druk in Florence en de wachttijden voor de musea en bijzondere gebouwen zijn zonder uitzondering 2 uur. maar we hebben de belangrijkste attracties van de buitenzijde gezien en heerlijk koffie gedronken waar Michèle en ik al eens gezeten hebben met zicht op de Ponte Veghio. Reuze garnalen gekocht op de markt voor het eten vanavond, deze in het ijs laten inpakken i.v.m. met de terugreis met de bus.. niet handig wand alles smelt voor je thuis bent... jammer dat de bus nu naar vis ruikt...

Morgen gaan ik nergens naar toe en we hebben een rustdag op de camping. er zal best iemand een voorstel doen om nog iets te ondernemen, maar dat zien we wel..

Florence 2  Florenceflorence dure straatFlorence domeFlorence 3

1. Bram:
    16 mei 2019
    Hee ouwe tourgids! Wat leuk dat je Florence heb kunnen laten zien :). Heb je weer wat borrels te goed bij ze! Lekker rustig an morgen, het is tenslotte vakantie..
    Ciao B.
  2. PatriciaQ:
    17 mei 2019
    Wow iziet er mooi uit maar hoe druk al joh!
    Enjoy!
  3. JEANNE:
    19 mei 2019
    HALLO Ed.Ik ga het weer proberen om wat te laten horen Ik heb vandaag al 2keer naar Mary gebeld maar zij wist het ook niet Dit word 4 keer dus op hoop van zegen. Groetjes.
  4. JEANNE:
    24 mei 2019
    Hallo ED.
    Ik heb nog geen nieuws reis verhaal van je ontvangen .Heb je het zo druk .ED ik ga Maandag een weekje weg. Gr jeane.
  5. JEANNE:
    5 juni 2019
    HALLO ED en Michelle .
    EVEN EEN BERICHTJE UIT HET NATTE
    HAASTRECHT .BEN GISTERENAVOND WEER NAAR DE CIUB GEWEEST SINDS LANGE TIJD.WAS WEER HEEL GEZELLIG .
    HET TELEFOON NUMMER WAAR JIJ OM VROEG HEB IK VOOR JE .WAT EEN MOOIE
    FOTO'S MICHELLE KIJK UIT VOOR DE ZON
    GOED SMEREN .Ik stop nu ik ga eerst wat eten.
    Gr Jeanne.