De laars van Italië

10 mei 2019

Zoals jullie weten reis ik graag door Europa, maar om dit alleen te doen zolang Michéle nog werkt is niet zo leuk.

Mary gaat graag mee maar een trip van twee maanden is echter nog te lang .

Vandaar dat ik op zoek ben gegaan naar een mogelijkheid om dit met andere te doen.. zonder in "Je bent er bijna" te vervallen.  De ANWB, NKC en ACSI hebben diverse commerciële mogelijkheden waar excursies, activiteiten e.d. bij inbegrepen zitten, je bent dan niet meer alleen op reis maar met de groep en gebonden aan hetgeen georganiseerd is. Zeker niet iets waar ik naar op zoek was..

De SKC, (echt... senioren camper club...) waar ik me nu bij ingeschreven heb, lijkt meer voor vrijheid, blijheid te gaan. Je reist zelfstandig en er is niets georganiseerd behalve de campings onderweg, je bent dan s,avonds niet alleen als je dit niet wilt en kan zelf je reis van A naar B bepalen. Er zijn geen excursies bepaalt, geen dagelijks borreluurtje, enz, enz, je kan doen wat je zelf wilt. Natuurlijk zijn er wel spelregels maar deze zijn geheel vrijblijvend.. we zien wel hoe dit uit gaat pakken... Het is voor mij ook nieuw..

De reis is van Zaterdag 11 mei t/m 01 Juli. Er gaan 14 equipes mee, in totaal 27 personen. de START is in Stams Oostenrijk waar we twee dagen blijven om kennis te maken en vervolgens naar Italië te gaan. De reis eindigt bij het Lago di Garda  na zo,n 5000 km. met de heen en terug reis naar de start camping en de terugreis naar huis  zal het dus twee maanden duren.

Gelukkig komt Michèle invliegen naar zuid Italië en blijft dan drie weken bij me op Sicilië, ze vliegt weer terug vanaf Palermo waar we ( het gezelschap) de boot zullen nemen naar Civitavecchia op de terugweg, zonder deze onderbreking zou ik de reis ook niet geboekt hebben.

Voor mij een nieuwe ervaring om met een gezelschap te reizen, maar ik ga het meemaken.. Geeft je reactie via de site, altijd leuk om te zien wie reageert ..

_____________________________________________________________________________________________

Woensdag 08 t/m Zaterdag 11-08.

Op woensdag vroeg vertrokken om op tijd in Luxemburg te zijn waar ik Tim trof om wat spullen te brengen en even een broodje te eten, zijn werkplek kunnen zien, dan heb je toch een beter beeld van hoe hij daar z,n dagen doorbrengt.

Na de lunch doorgereden naar een camping langs de Moezel voor een nachtje en de volgende dag via Frankrijk en door het zwarte woud naar een campingplaats. Het weer zit nog niet echt mee... het is nog niet lang droog geweest sinds ik ben vertrokken. De vrijdag langs het Bodenmeer op de grens met Zwitserland waar ik de sneeuw nog volop boven in de bergen kan zien liggen. In Fussen vlak voor de grens met Oostenrijk gestopt, hier vandaan is het nog zo,n 2 uur rijden naar de ontmoetingscamping in Stams.

Na een prachtige rit door het begin van de alpen met mooie vergezichten en veel sneeuw [ niet op de wegen] aangekomen op de verzamelcamping, van de 14 deelnemers waren er al 10 gearriveerd ik heb een leuk plekje met mooi uitzicht op de bergen. Zowaar droog gisteren en vanmorgen, wel zo fijn in deze bergen.. maar helaas voor korte duur..

We blijven hier morgen nog staan en maandag vertrekken we naar Italië.

1. PatriciaQ:
    10 mei 2019
    Hey oompje,

Nou ben erg benieuwd hoe je het gaat vinden.
    Het is lange tijd weg zonder dat we je zien, maar vooruit maar weer ;)
    De reis klinkt super dus ik w8 op de fotoos en verdere verhalen.

Suc6
  2. Tim:
    11 mei 2019
    Hey Pap!

Wij ook erg benieuwd hoe het zal verlopen! Klinkt allemaal super & veelbelovend. :) Kom maar op met de verhalen en foto’s 😘

Dikke kus,
    Una en Tim
  3. JEANNE:
    20 mei 2019
    HAIIO Ed.
    IK GA HETWEER PROBEREN.GISTEREN2 KEER MARY GEBEIID MAAR DIE KWAM ER OOK NIET UIT dit word de 5 keer . 0p hoop van zegen.